Isnin, 8 Februari 2010

pengalaman 1st camp di uitm jengka.....

salam......pertama skali aku nak bgitau yang aku sngat bersyukur sebab 1st camp da pun slamat ditempuhi....hehehe
macam2 cerita dan pengalaman yang aku dpat dri kem tu....
serik  dah kena denda dgan fasilitator...hahahha
tpi tu smue sbagai pngajaran dan teguran yang sngat berguna....
hari pertama je aku kat kem tu,dah dpat hadiah dari smue fasilitator....hahhaa
dtang2 kne wat lompat bintang....haa,tak mengah pulakkan kitorabg kne....
tpi aku dan kwan2 ttap sempoi dan layan je ape yang diorang suruh wat....
lpas  da kena denda,kaku dan kwan2 diarahka untuk mmbersihkan tapak untuk mndirikan khemah....
mmang best dan ltih...heheh,berbekalkan cangkul aku ttap ggih mmbersikan tapak  tersbut....heheheh
lpas da siap mmbersihkan campsite,aku trus je g solat dgan kawan.....
tak hilang agy lelah kat dada,kena pulak dirikan dan siapkan khemah pusat....
mcm bese la,aku dan kwan2 lyan dgan muka yang suci....hahahahaha
hari pertama yang mmenatkan dan mmberi bnyak input dan pelajaran....
esoknya pulak....kne wat senaman....mmg bez dan nagantok.....hehehehe
pastu kitorang bersarapan pagi......pastu kne g jungle trekking,orienteering dan campcraft....
smu aktiviti tu tlah memberi aku bnyak pengatahuan dan info tntang ilmu perkhemahan......
mlamnye pulak kne wat knotting dan nightwalk......
aktiviti nightwalk yang paling lawak n seram.....heheheheh
sampaikan ade kawan aku yang bahunye dislocated dsebabkan terperanjat jmpe pocong mase aktiviti nightwalk.....hahahahha
name adalah rahsia kerajaan......hehehehe
keesokan harinya pulak,waktu yg paling dinantikan oleh aku dan smue kwan2 fsr113 shahputra...hahaha
mase untuk balik.....:)
kne kemas mcm2.....campsite,khemah,pakaian,dll......
lpas da kuar dri  hutan uitm jengka,kitorang trus dduk kpenatan sbb kne berlari untuk kelurar dari hutan tersebut.....huuh!mmg best.....hehehe
lpas upacara penutup dan kata2 terakhir dri smue lecture dan fasilitator......aku dan smue kwan2 trus je menuju kearah bas dgan hati yang gembira dan suka....hehehhe
perjalanan balik ke kuantan memakan mase selama 2jam,kitorang berhenti mkan dimaran....dan kembali mneruskan perjalanan pulang......
heheheh....itulah cerita dan pengalaman aku spanjang 1st camp di uitm jengka.....
smoga hari ini lebih baik dari semalam....pasni aku dan kwan2 akn pergi ke gopeng untuk final camp....
ape2 pun doakan kitorang smue k......daa,salam......
 

Tiada ulasan: